Vaše názory a fotografie

Knížka o hlemýždi Slávkovi je úžasná pomůcka pro rodiny, které chtějí ve svých dětech vybudovat psychickou odolnost. Dětem pomáhá zamýšlet se nejen nad svým psychickým fungováním, ale vytváří i intimní prostor pro rodiny ke sdílení svého vnitřního světa, posilujíc vazby mezi členy rodiny.

Veronika Kassova (MBPsS)

Psychologická Asistentka, Rehabilitační Psychiatrie, Royal Edinburgh Hospaital, Skotsko

Kniha vychází z pozitivní psychologie a srozumitelným jazykem přibližuje velmi užitečná témata, jakými jsou motivace prostřednictvím smysluplnosti, úspěchu či vytrvalosti. Může být výbornou pomůckou pro výchovu a poradenství v mateřské škole či v prvních ročnících základní školy.

Mgr. Katarína Štukovská,

Psycholožka, Kariérová Poradkyně Z Výzkumného Ústavu Dětské Psychologie A Patopsychologie.

Knížka stojí na dobrém základě, na konceptu klasika pozitivní psychologie Martina Seligmana, který podporuje životní spokojenost a duševní pohodu. Pokud si prvky z této knížky zařadíme do života a naučíme se s nimi pracovat, náš život může opravdu vypadat jinak. Přes příběh o hlemýždi se děti mohou dozvědět, co se vyplatí v životě vnímat a do čeho se vyplatí investovat energie.

PhDr. Jana Zemandl, PhD.

Psycholožka, Jedna Z Autorek Knihy "Psychologie Pro Milující Rodiče"

Děkujeme za možnost přečíst si tuto knížku. Dcerce v knížce dávala smysl kapitola o tom, že hněv druhých nemusí mít s námi nic společného, neboť každý z nás může mít špatný den. Malému se líbila část o tom, že není na tom nic zvláštního, když se věci nepodaří hned. Zkoušet vícekrát a jinak nakonec povede k vytrvalosti. Knížka dala hodnotné uvědomění i mně, části určené pro rodiče nám objasní některé možné následky naší komunikace, postojů. A dávají tím příležitost stát se lepšími rodiči.

Katarína Brňáková

Majitelka Vydavatelství TOP1knihy

Tuto knihu vítám jako vynikající pomůcku pro rodiče, která prostřednictvím pohádek o hlemýždi Slávkovi ukazuje dětem, že vždy lze najít důvod k radosti. Že všechno má svůj smysl. Že těžké dny snáze zvládneme společně s lidmi, kteří u nás stojí a kteří nás podporují. Že každý z nás něco dokáže a že naděje nám pomůže překonat nezdary a neúspěchy.

Daniela Maťuchová

Ředitelka Centra Provitalis Zabývající Se Zrakovým Vzděláváním

"Děkujeme moc za knížku. Už jsme s dcerami (6,5 a 3,5 roku) přečetly. Moc se líbila nám všem, vydržela poslouchat i tříletá. Zaujaly nás otázky na konci kapitol, odpovídaly obě dvě. Starší dcera říká, že tam ještě chybí kapitoly, že je knížka moc krátká :)) beru to jako znamení, že se jí líbila. Obrázky jsou také moc krásné."

MUDr. Petra Pašová, PhD.

Na knížce se mi moc líbilo, že jednotlivé prvky duševní pohody přibližuje jednoduchým, krátkým, a pro malé čtenáře srozumitelným způsobem. Je psaná pozitivním a laskavým jazykem. Na příběhu se mi líbilo sledovat ten vývoj, zkoumání vlastních pocitů a uvědomění si, co třeba za těmi pocity je. Skvělé jsou po každém příběhu otázky k zamyšlení a rozhovoru mezi dětmi a dospělými. Taky se mi líbí dodatek pro dospělé, kde jednotlivé prvky duševní pohody jsou vysvětleny trochu podrobněji.

Knížku určitě využijeme s pětiletým synem pro povídání si o některých situacích, které nám třeba nemusí být příjemné. Synovi se knížka moc líbila i skrze nádherné ilustrace. Doporučila bych ji ke čtení každému.

Miklankova Lenka

"Knížka je moc hezký napsaná a ilustrace se mi moc líbí. Večer čteme vždy jednu kapitolu a velmi mě baví ty debaty po přečtení (holky mají 6 a 8let, tedy předškolák a 2.třída). Mám ráda tyto poučné příběhy a otázky na konci, kde vznikne debata. Často jsem si dřív poučné příběhy pro holky vymýšlela. Navíc mi přijde povídání před spaním důležité. Děti mají konečně čas odpovídat delší větou a navíc se jim pročistí hlava od věci, co je trápily nebo zažily. Jednu dobu měly neklidné spaní a pomohlo, každý večer probrat, co celý den dělaly a jak se měly, spaly pak klidněji. Určitě se ke knížce ještě sama vrátím a počtu si ty poučení. Přeji Vám mnoho úspěchů s knihou."

Žaneta Dobesova

"Moc bychom Vám s dcerkou (4roky) chtěly poděkovat za možnost přečtení příběhů o šnečkovi Slávkovi. Knížka nás obě velmi bavila, je poučná a především já jsem si z ní brala vzorce, které bych mohla v různých podobných situacích, které stejně jako Slávek, dcera prožívá, použít. Líbí se mi, že kniha dává rodičům nový pohled na řešení nejrůznějších situací, které s dětmi nastávají. Není to tedy jen příběh,který večer přečtu a mě jako rodiči nic nedá. Naopak už se u nás stala situace, kdy chtěla dcera něco vzdát, ale když jsme si připomněly Slávka, tak se ještě posnažila a dokázala to. Oceňuji na konci každé kapitoly otázky, nad kterými jsme se ještě pobavily a mohly si připomenout staré situace,které jsme třeba nezvládly úplně dobře ale díky knížce jsme si řekly,jak bysme to udělaly příště jinak. Příběh je poutavě a srozumitelně napsaný a oceňuji také krásné, jemné a propracované ilustrace. Slova dcerky, mami a můžeme si Slávka přečíst někdy ještě jednou, jsou, myslím, ukázkou toho, že kniha se opravdu může líbit už 4letým dětem.Takže ještě jednou mockrát děkujeme a rády se budeme ke Slávkovi a jeho přátelům vracet."

Míša Svataňová a dcerka Emička

Přiznám se, znám toho hlemýždě více než důvěrně. Sama totiž pocházím z "hlemýždí rodiny" a tento postoj k životu byl součástí mého "já" dlouhá léta, částečně až do doby dokud nepřišla na svět naše Tami. A najednou v naší knihovně začaly přibývat i podobné knížky, které jsou možná věnovány dětem, ale jsou více než potřebné pro nás dospělé. Proto Slávkovi přeji, aby se dostal k co největšímu počtu rodin, a každý den nám připomněl, že život není jen černobílý, ale krásně barevný, že každý den je důvod k úsměvu a všechno je jen úhel pohledu.

Agnesa Husztiová

Maminka

Hlemýžď Slávek není knižní hrdina, který po přečtení zapadne na poličce prachem! Budeme se k němu vracet tak často, jak to jen půjde… Budeme se s ním těšit z maličkostí, přemýšlet o tom, co nám dělá radost, co nás opravdu baví a těší, o tom, že všechno, co děláme má svůj smysl, a když ho známe, věci nám jdou snadněji, o tom, že i těžké dny dokážeme zvládnout, když máme u sebe někoho, kdo nás miluje… O tom, že, jak já ráda říkám - každý je v něčem dobrý a také o tom, že vždy existuje naděje.

Eva Krajancova Hraškova

Maminka A Autorka

"Knihu o šnečkovi Slávkovi jsme s dětmi přečetly během pár večerů. Emoce jsou u nás tématem číslo jedna a doma již knihy na toto téma máme. Moc se mi líbilo zpracování, kde je pod každou povídkou možnost společného zamyšlení rodiče a dětí. Vedlo to kolikrát k delší diskuzi - každý dumal nad svým úhlem pohledu. Starší dceru zaujaly i omalovánky."

Monika Tomišková mamina dětí ve věku 5 a 8 let

Knížka o šnekovi Slávkovi nás s šestiletým synkem provázela večery před jeho odjezdem na první skautský tábor, což bylo zároveň první větší odloučení, které jsme zažili. Jsem přesvědčená, že ho na to příběhy z knížky dobře připravily, hodně jsme si o nich povídali, i díky otázkám v knize. Také v dopisech na tábor jsem mu připomínala šnečkova dobrodružství a potěšilo ho to. V knize se nám moc líbily i ilustrace a já jsem ocenila i krátké povídání pro rodiče. Celkově je knížka psaná krásným laskavým jazykem a předává důležité hodnoty. Můžu ji jen doporučit.

Veronika Pikola, maminka