Vaše názory a fotografie

"Psychická odolnosť je kľúčovým prvkom na úspešne prekonanie traumatických udalosti a nepriaznivých okolnosti. Jej vývoj môžeme začať od útleho veku a tým poskytnúť deťom šancu vybudovať si vieru vo svojej sebaúčinnosti. Mnoho výskumov potvrdilo, že prežívanie nepriaznivých životných skúsenosti môže viest k posttraumatickemu rastu, a ľahkosť tohto rastu je spojená s úrovňou psychickej odolnosti.

Knižka o slimáčikovi Slavkovi je úžasná pomôcka pre rodiny, ktoré chcú vo svojich deťoch psychickú odolnosť budovať. Deťom pomáha nielen zamýšľať sa nad svojim psychickým fungovaním, ale vytvára aj intímny priestor pre rodiny na zdieľanie svojho vnútorného sveta posilňujúc väzby medzi členmi rodiny.

Nádherné ilustrácie sú doplnené milými príbehmi a užitočnými úlohami, ktoré považujem za motivujúce a psychologicky posúvajúce na zlepšenie vnútornej pohody a kvality života pre celu rodinu."

Veronika Kassova (MBPsS)
Psychologicky Assistent, Rehabilitačná Psychiatria, Royal Edinburgh Hospital, NHS Lothian, Scotland, UK

Rozkošné príbehy zvieratiek, cez ktoré si deti môžu budovať duševnú pohodu ale aj psychickú odolnosť. (často aj rodičia😊).Je to knižka, ktorá krásne učí deti vnímať emócie, vzdeláva, nabáda k rozprávaniu, vôbec k uvažovaniu nad radosťou, zmysluplnosťou, nádejou, vzťahmi.Tiež som si nevedela predstaviť, že sa dá o takýchto dôležitých veciach pútavo rozprávať s malými deťmi. Ale Linda to napísala fantasticky, povzbudzuje rodičov otázkami, ktoré s deťmi rozoberajú a môžem Vám povedať, že sme ju s Adamkom museli čítať nielen večer, ale aj hneď ráno. Tešíme sa na pokračovanie❤️

Zlatica Puškárová, dvojnásobná maminka, novinárka

Ako psychologička, mama a spisovateľka sa vždy poteším, ak rozprávkové knihy pomáhajú deťom spoznávať ich vnútorný svet. Mám pocit, že súčasná doba ponúka toľko najrôznejších podnetov zvonku, že takmer neostáva čas a priestor vnímať a spoznávať svoje pocity, nálady, myšlienky... Knižka Slimáčik Slávko roztomilým spôsobom prepája príhody slimáčika a veveričích súrodencov s viacerými prístupmi k duševnej pohode - detí aj rodičov. Veľmi sa mi páčil jemný balans v príbehoch - ako rodič tam cítim psychologickú odbornosť, o ktorú sa môžem oprieť, no deti tam nepostrehnú žiadne poučovanie či mudrovanie. So zvieratkami sa ľahko stotožnia a získavajú vďaka nim cenné nástroje pre chvíle nepohody, s ktorými sa bežne stretávajú. Knižka ponúka zaujímavé námety na rozhovory a doplňujúce aktivity, vďaka čomu sa dá používať znovu a znovu. Slimáčika Slávka odporúčam nielen do rodín, ale aj do škôlok či škôl.

Anna Ďarmati, psychologička, spisovateľka, majiteľka Tai chi centra a maminka 3 detí

Dobrý deň, konečne sme dočítali krásnu rozprávkovú knihu. Už pri prvej rozprávke sme si knihu veľmi obľúbili krásne a zmysluplne príbehy o slimáčikovi Slávkovi sme zaviedli aj do každodenného života a s deťmi sa veľa rozprávame ako by rôzne situácie vyriešili oni a ako možno Slimáčik Slávko. Táto kniha krásnymi príbehmi nenapadne ponuka deťom pekne riešenie na každú situáciu, ktorá sa v bežnom živote stáva. Kiežby každé dieťa mohlo mať to šťastie a prečítať si túto krásnu zmysluplnú knihu verím že aj život pre ne by bol krajší, vedeli by sa prijať takí akí sú a hlavne rešpektovať iných, uvedomili by si že v živote sú aj povinnosti nie len hry a zábava. Myslím, že kniha bude mať úspech nie len kvôli krásnemu textu ale aj veľmi peknej ilustrácii... už teraz viem že bude dokonalým darčekom pre detičky v rodine Ako rodič môžem povedať že knihy ktoré som prečítala deťom by sa dali rátať aj na desiatky, ale v tejto knihe je schované aj niečo viac nie len pekne príbehy ale aj láska a pokora ktorá je pri výchove dôležitá.. Veľmi sa mi páči že v knihu sú vsunuté aj strany na obrázky pre detičky.. veľa môžem rozprávať pri otázkach po každej rozprávke a samozrejme obohacujúce informácie pre rodičov, ktorým záleží na svojich detičkách.. Veľmi Vám držím prsty s publikáciou novej knihy hlavne aby vaše očakávania naplnila, a aby kamoš Slávko vymýšľal naďalej nové príbehy, ktoré si radi prečítame.

Jana Nagy, maminka

"Slimáčik Slávko je krásna rozprávková postavička, ktorá osloví každé dieťa. A nielen dieťa. V jeho slabostiach sa nájdeme všetci. Príbehy slimáčika nám však ukážu, ako sa máme k vlastným chybám postaviť. Ako sa z nich poučiť a hľadať cestu k náprave. Na záver príbehu je nám jasné, že svet je ako mozaika. Každý sme jedným farebným sklíčkom, preto je svet taký farebný a krásny. Príbehy sú doplnené námetmi na aktivitu k danej téme. Tie môže dospelý využiť s deťmi na reflexiu príbehu. Príbehy blízke deťom, krásna ilustrácia a poučenie z príbehov. Odporúčam ako vhodný výchovný prostriedok."

Marta Paleniková, pani učiteľka ZŠ Félix

"Knižka jazykom zrozumiteľným pre deti približuje veľmi užitočné témy ako napríklad motivácia prostredníctvom zmysluplnosti/zmysel práce, úspechu či vytrvalosti. Každá kapitola obsahuje aj praktickú časť s otázkami pre dieťa ale aj ďalšie inšpirácie na spoločnú diskusiu či prácu s rodičom. Vychádza z pozitívnej psychológie a je doplnená krásnymi ilustráciami. V rozprávkach je možné prečítať si mnohé slová podpory rodičov deťom, zdôrazňuje dobré medziľudské vzťahy a témy približuje veľmi citlivo. Môže byť výbornou pomôckou pre výchovou a poradenstvo v materskej škole či v prvých ročníkoch základnej školy. "

Mgr. Katarína Štukovská, psychologička, kariérová poradkyňa z Výskumného ústavu detskej psychológie a patopsychológie.

Musím povedať, že mňa kniha veľmi oslovila a aj synčekovi sa páčila. Jeho veľmi zaujali obrázky, nakoľko veľa veciam sa aj sám rad venuje (stavanie kociek, kreslenie, maľovanie) a rád sa k obrázkom vracal. No veľmi pútavé boli pre neho aj pesničky v texte a aj príbehy. Samotné otázky na konci textu som mu musela prispôsobiť a úplne na ne nevedel odpovedať (ale predsa len ma len 3 roky a schopnosť sebareflexie ešte nie je taká rozvinutá), ale časom dozreje aj do tohto. Práve tie otázky sú veľmi dobre a užitočné. Text bol písaný jednoduchým, bežným hovorovým jazykom blízkym deťom, čo sa nám páčilo. Samotné vysvetlenie danej problematiky na konci každého príbehu aj mne veľa dala a bežným laikom, rodičom môže pomôcť pochopiť nejaké veci. Bolo to veľmi príjemné čítanie.

Mgr. Bujňáková Júlia, maminka a psychologička so skúsenosťami i s reedukačného centra

"Prečítať si túto knižku bolo veľmi milé pohladenie pre dušu :) Páči sa mi upokojujúce prostredie lesa, rýmovačka v každom príbehu, jednoduché a jasne situácie v ktorých sa ocitá snáď každý z nás. Ma to obrovskú pridanú hodnotu vďaka otázkam a slovám pre dospelých v každom závere. Priznám sa, že občas som mala aj slzu v oku, keďže ja som vyrastala s veľkou kritičkou a pesimistkou v jednom (moja mama), čiže sa ma veľa situácii v knižke dotýkalo aj osobne. Kiežby takých kníh bolo viac :)"

Monika Szabová, miminka

"V knihe sme našli 5 prvkov duševnej pohody zakomponované v príbehu, ktorý si posledné týždne čítame stále dookola: Radosť, záujem o činnosť, zmysluplnosť, vzťahy a úspechy.
Nájdete tam aj námety na otázky, ktoré môžete s deťmi prebrať, aktivity, ktoré vás prenesú do praktickej roviny a aj pár slov pre dospelých či priestor na kreslenie a maľovanie. V príbehu sa mi veľmi páčili okamihy rozprávania sa postáv pred ich spánkom. Rozanalyzovanie dňa a vysvetľovanie niektorých nálepiek ako "lenivec, nemehlo".

Michaela Zubáková, mamička, blogerka

Ilustrovaná detská knižka Nespokojný slimáčik Slávko prináša oveľa viac, než len peknú rozprávku. Autorka Linda Lilikova hravou formou deťom aj rodičom ukazuje ako si budovať psychickú odolnosť, tak, aby keď prídu náročné situácie ich to nepolozilo, ale aby sa dokázali otriasť a ísť ďalej. Tato rozprávka je postavená na vedeckých základoch na teórii 5 prvkov duševnej pohody. Ale nebojte sa, nejde o žiadne poučky, všetko podstatne sa dozviete cez príbehy o slimáčikovi, ktoré pochopia už deti predškolského veku.

Moja 2.5 ročná dcérka si hneď obľúbila slimáčika a veveričky a nadšene prstom ukazovala na obrázky. Pozorne počúvala počas cuckania mliečka. Na záver sa jej pýtam, čo sa ti najviac páčilo? A ona, že: Slimák! :-) Je síce ešte príliš mala na rozhovory navrhnuté na zaver každej kapitoly, ale už sa teším keď bude staršia a pekne si ich spolu prejdeme.

Michaela Ray, maminka, NLP koučka a autorka bestselleru "Som skvela dieťa"

Knižka stojí na dobrom základe na koncepte klasika pozitívnej psychológie Martina Seligmana, ktorý podporuje životnú spokojnosť a duševnú pohodu, Ak si prvky z tejto knižky zaradíme do života a naučíme sa s nimi pracovať, náš život môže naozaj vyzerať inak. Cez príbeh o slimáčikovi sa deti môžu dozvedieť, čo sa oplatí v živote vnímať a do čoho sa oplatí investovať energia.

PhDr. Jana Zemandl, PhD., psychologička, jedna z autoriek knižky "Psychológia pre milujúcich rodičov"

Človeka vždy zahreje pri srdci, keď sa mu do rúk dostane takáto knižka. Krásny, jemný rozprávkový príbeh obsahuje silné odkazy na budovanie detského sebavedomia a rozvoj jeho osobnosti. Moja dcérka ešte nemá ani tri roky, príbeh ju síce zaujal a obrázky očarili, ale ešte nevedela spracovať psychologický odkaz knihy. Na druhej strane, dodatky pre dospelých, ktoré obsahuje každá kapitola, dali mimoriadne veľa mne ako rodičovi. Poučili ma o lepších prístupoch vo výchove. Rozhodne sa budeme ku knižke časom vracať a prekonávať tak každodenné malé či väčšie sklamania, ktoré život prináša. Ďakujem za túto publikáciu.

Mgr. Veronika Tylková, maminka

Každý túži byť šťastný, naplnený radosťou, byť spokojný vo vzťahoch a zažívať úspechy. No často sa nám deje presný opak. Prečo? Možno aj preto, že k pocitu šťastia a spokojnosti nepristupujeme vedome a vlastne to ani neučíme naše deti. A práve knižka (Ne)spokojný slimáčik Slávko nám pomáha, aby sme naše deti vedeli na tejto ceste podporiť. Sama som mamou dvoch detí a som vďačná za každú pomocnú ruku, ktorá mi pomáha na rodičovskej ceste, na ktorej sa zároveň učím aj ja. Lindina knižka takúto pomoc pre rodičov predstavuje - prináša nielen krásny príbeh a pútavé ilustrácie, ktoré zaujmú deti, ale nás vedome smeruje čomu máme venovať svoju pozornosť a pomáha nám učiť to aj naše deti. Lebo my sme tvorcovia, na čo sa zameriame, to sa nám v živote začne diať. A tak vďaka nej spoločne vykročíte na cestu, ktorá je farebná, veľmi príjemná, pútavá a zaujímavá a hlavne obohacujúca.

Monika Sobeková, maminka 2 detí, autorka a inšpiratívna blogerka

Opäť ďalšia výborná kniha z pera autorky! Prostredníctvom príbehov o slimáčikovi Slavkovi nám približuje ďalšiu zaujímavú tému o ktorej sa tak často nehovorí - duševná pohoda. Knižka nie len svojimi príbehmi, približuje čitateľovi, aké rôzne pocity prežívame nie len my, ale aj tí najmenší a ako sa môžeme naučiť vyrovnať s tými negatívnymi. Deti cez príbehy o slimáčikovi Slavkovi spoznávajú širokú škálu pocitov a rozličné situácie, ktoré im určite nie sú cudzie, len im možno nevedeli až tak porozumieť. A my dospelí, si pri nich neraz čosi uvedomíme 😉

Kniha je vynikajúca nie len pre tých najmenších, ale aj pre ich rodičov, pedagógov a všetkých, ktorí chcú do detského sveta nazrieť trošku viac do hĺbky a porozumieť mu. Je akýmsi návodom, robiť veci inak. Samozrejme v nej opäť nájdete nádherné námety na aktivity, pekné a dôležité témy na rozhovor. Určite nebude len tak ležať doma na polici. 😉

Skvelým bonusom sú prekrásne ilustrácie, ktoré určite nezaujmú iba najmenších čitateľov. A pevne verím, že knižka zmení aj pohľad na nie moc obľúbené ročné obdobie, a jeseň si nájde svojich nových fanúšikov. 😊

Mgr. Barbora Mitterová, učiteľka prvého stupňa základnej školy v Bratislave

Naozaj krásne spracovaný nápad. Predovšetkým ma zaujalo, že je určená pre každého, nielen pre deti. Taká tá pekná myšlienka Malého Princa - knižka, ktorá je určená aj pred dospelých. V tomto prípade je úžasné, že sa v knižke zaoberá stránkou detskej psychológie a problematiky psychiky. Otázka psychickej odolnosti je veľmi dôležitá vrámci vývoja dieťaťa. Za mňa obrovská poklona za nápad a jeho realizáciu je to jedna z myšlienok, ktorá by mala byť viac v povedomí. Dodnes si pamätám otázky typu: "Prečo musím?"... A jedinou odpoveďou bolo: "Lebo to tak je.." Deti sú úžasné bytosti a zaslúžia si skutočné odpovede :)

Dominika Poláková, maminka

Knižka je napísaná tak krásne a "ľahúčko", že mi až ľahšie na duši prišlo :-)

Recenzia je napísaná hneď v úvode knihy :-) bez dospelých nie je knižka to "pravé orechové". Jednoducho je pre celú rodinu. Veľmi sa mi páči, že je ladená do jedného ročného obdobia a tu sa rozvíjajú rôzne námety... od priateľstva cez hravosť, lenivosť či obrovskú súdržnosť kamarátov a rodiny.

Krásny nápad s námetmi pre prácu detí po každej kapitole, pár viet na zamyslenie sa aj dospelým....potrebujeme sa aj my trošku zastaviť a popremýšľať, či by nebolo lepšie sa viac venovať hrám s deťmi ako sa neustále naháňať.....krásne vystihnutý psychologický aspekt. Knižku by som odporučila pre prváčikov, ale určite aj pre druháčikov s vhodným doprovodným slovom dospelého. Nikdy som nepísala žiadnu recenziu na knižku, preto nič oficiálne nepíšem. Všetko sú to len slová obdivu ako citlivo a hravo sa dá vysvetliť deťom každá situácia.

Mgr. Elena Zelenská, riaditeľka ZŠ Rovinka

Perfektne napísaná a nádherne ilustrovaná knižka, ktorá nie je len pre deti. Nám rodičom dáva do rúk nastroj ako sa spolu rozprávať o šťastí a spokojnosti. Pri čítaní som sa prirodzene vcítila do zážitkov a pocitov slimáčika Slávka a pri dočítaní kapitol som sa väčšinou pristihla so spokojným úsmevom na tvári . Už sa teším ako si tento príbeh budeme čítať spolu s mojim synčekom a kam nás pripravené otázky zavedú.

Ľubka Štaubertová, maminka

Ďakujem za náhľad a možnosť nazrieť do knižky. Veľmi ma oslovujú takto spracované knižky. Ktoré sú vo svojej podstate aj pre rodičov. Námet, návod... Ako sa zároveň zlepšiť aj v rodičovstve. Ja to vnímam tak a ďakujem za to, že takéto knihy sú v dosahu. Lebo to je proste skvelý pomocník ako sa zamyslieť aj nad sebou ako rodičom. Teším sa na ďalšie pokračovanie aby sme si to s dcérkou mohli prečítať spolu a spoločne sa tešiť zo života a učiť sa. Lebo viem, že chcem svoje dieťatko veľa naučiť, a aj ako mamina, aj ako človek sa môžem ešte veľa naučiť ako byť lepším príkladom pre moju dcéru a aj lepším človiečikom, vo všeobecnosti.

Nejak tak by som to zhrnula. Človek je v dnešnej dobe tak uponáhľaný a nechcem urobiť chyby ktoré naši rodičia aj keď nie cielene ale robili. Chcem naučiť svoje dieťatko pochopiť svoje emócie, prijať ich a zároveň cítim z tej knižky ze bude prínosom v každej oblasti každodenneho života. Ako pre drobku tak aj pre maminu.

Veronika Moravčík, maminka

Dobrý deň, chcela by som Vám poďakovať za nádhernú knižočku. Veľmi sa páčila ako mne, tak aj dcérke. Veľmi príjemné príbehy a krásne ilustrácie. Mojej 6 ročnej dcérke sa veľmi páčili aj otázky na konci príbehu a takisto to často viedlo k ďalšiemu rozhovoru, čo hodnotím veľmi kladne. Myslím, že sa Vám naozaj knižka veľmi podarila a zožne veľký úspech. Želám všetko dobré.

Daniela Záhumenská, maminka

Veru krásne spracovanie ako pre dospelých, tak aj pre deti. Deti vnímajú príbeh a na záver rozmýšľajú nad danými otázkami a lovia v pamäti, čo a kedy ich niečo potešilo, čo zarmútilo a čo v živote majú rady. Aj mňa ako dospelú osobu veru zarazila, ako sa niektoré situácie dajú riešiť aj inak než len krikom a napomínaním. Veľká vďaka, bol to pre mňa zážitok.

Anna Žáková, maminka

Kniha (Ne)spokojný slimáčik Slávko je krásnym príbehom ako hľadať naokolo to dobré a nenechať sa odradiť neúspechom. Hlavný hrdina Slávko je i smutný i veselý a vďaka kamarátom a ich rodičom sa naučí hľadať svoje šťastie. Každá rozprávka je jedno dobrodružstvo, ktoré sa nemusí stať len Slávkovi, ale komukoľvek z nás. Samotná rozprávka je rada, ako si z každej situácie vybrať to, čo nás urobí šťastnými. Autorka Linda Liliková tému duševnej pohody veľmi šikovne približuje rodičom, no hlavne deťom, a to ich vlastným jazykom, v ktorom hlavnú úlohu majú dobrodružstvá, zábava, krásne pesničky a farebné ilustrácie, čiže všetko, čo im vyčarí úsmev na tvárach.

Petra Čečková, maminka dvoch detí

Ďakujeme krásne za knižku máme síce prečítanú len polovicu, ale je úžasná detičky veľmi zaujala a už bez nej ani nezaspia.

Daniela Horváthová, maminka

Ďalšia skvelá kniha od Lindy Lilikovej ktorá bude u nás doma často čítaná. Som človek, ktorí vidí aj v negatívnych veciach aspoň niečo málo pozitívneho, no nikdy mi nenapadlo, či to takto vidia aj moje deti. Keď som sa dostala ku knihe a začala ju čítať, postupne som začala uvažovať ako rôzne situácie v živote môžu vidieť moje deti. Kniha sa zameriava hlavne na psychickú odolnosť a pohodu, čo si myslím že v dnešnej dobe potrebuje nielen veľa detí ale aj dospelých. Osobne pracujem s ľuďmi a taktiež som si to všimla. Od septembra čaká syna nová životná etapa-nastupuje do školy, preto verím, že ak sa mu niečo nepodarí alebo sa niečo neudeje podľa jeho predstáv, kniha mi bude vedieť pomôcť mu danú situáciu ukázať v inom svetle, v tom pozitívnom. Vďaka príbehom ktoré sú pútavo napísané bude každá pochmúrna nálada rýchlo zahnaná. Na konci každej kapitoly sú okrem námetov na spoločnú aktivitu aj rôzne otázky, ktoré deťom pomôžu uvažovať inak o veciach vôkol seba. Okrem toho kniha má krásne ilustrácie, deťom sa veľmi páčila a je napísaná tak, že zaujme nielen malého ale aj veľkého čitateľa.

Martina Mračná, maminka

Máte záujem o ukážku z knihy

Zadajte svoj mail a ja Vám rada pošlem ZDARMA  prvú kapitolu!