Vaše názory a fotografie

"Knižka veľmi pekne odráža aktuálnu dobu. Otázka starostlivosti o životne prostredie sa týka nás všetkých a toto je cesta, ako ju priblížiť deťom a ukázať im spôsob, ako prispieť svojim vlastným úsilím. Nehovoriac o obdive a rešpekte k práci smetiarov, ktorými je popretkávaná cela knižka. Druhým dôležitým motívom je, ako dieťa prežíva rôzne situácie, ako sa s nimi vyrovnáva, ako mu pomáhajú rodina ci kamaráti sa s nimi vyrovnať. Od zlej nálady z počasia, cez pocit samoty, smútku, hnevu až po klamstvo. Rovnaké nálady, pocity a situácie zažíva dieťa predškolského i školského veku a knižka mu ukazuje, že láskou, prijatím, otvorenosťou a podporou sa dajú tieto situácie riešiť. Veľmi sa mi páčia úlohy, ktoré sú v súlade s hlavnými myšlienkami jednotlivých rozprávok, podporujú čítanie s porozumením, zrakové rozlišovanie a ďalšie zručnosti."

Mgr. Simona Lednárová

Učiteľka montessori MŠ

"Knižka ma zaujala hneď na prvý pohľad vďaka svojej ústrednej téme, keďže aj my momentálne prechádzame smetiarskou fázou.

Prvý dojem ani tento raz nesklamal. Na knižke sa mi páči jej realistickosť, aj malé deti si dokážu situácie živo predstaviť, veď ktorý chlapec nečaká smetiarov ráno v okne?
Milý príbeh nového kamarátstva dvoch chlapcov ukazuje, že s pomocou empatie, lásky a komunikácie možno zvládnuť aj veľké detské trápenia, ako odlúčenie od rodičov, prekazené plány, žiarlivosť či klamstvo a aká dôležitá vo vzťahoch je podpora, úprimnosť, prijatie a odpustenie. Celou knižkou sa zároveň vinie smetiarsky motív, takže syn pri čítaní takmer ani nedýcha a knižku musíme vždy čítať od začiatku do konca.

Okrem veľmi aktuálneho ekologického aspektu sú veľmi zaujímavým spestrením aj na príbeh nadväzujúce úlohy.
Synček našiel dokonca aj niekoľko inšpirácií na hru a vraj potrebujeme zachrániť mačiatko ;) "

Monika Zálešáková

mamina

"Dvaja malí smetiari od autorky Lindy Lilikovej zožala u nás doma veľký úspech. Mám doma jedného malého ešte predškolského nadšenca smetiarov a všetkého čo k tomu patrí. Kniha ho absolútne nadchla. Páčilo sa mu tam všetko. Na začiatku miesto pre napísanie komu kniha patrí muselo byť samozrejme hneď podpísané. Príbehy ho zaujali, hlavne jeden krásny príbeh o malom mačiatku mu pripomenul nás doma, keďže sme pred nedávnom tiež prišli čistou náhodou k malému mačiatku. Veľmi sa mu páčilo vyfarbovanie, strašne rád kreslí a vyfarbuje, takže nám kniha o to viacej prirástla k srdcu. Zábavné hry v knihe sa páčili aj mladšej dcérke, takže sa zapájali obaja. Mne osobne sa tam páči akým štýlom je tam krásne riešené učenie detí na triedenie smeti a ako sa mi deti do toho zapájali. Rovnako sa mi páči vyobrazenie vzťahu malých súrodencov a ako ich to podporuje ku vzájomnej láske. A musím sa teda priznať, že kniha dala niečo málo aj mne. Netušila som že na kov sú zvlášť smetné nádoby červenej farby. ."

Martina Mračná

betereaderka & mamina

"Knižku Dvaja malí smetiari sme dostali ako darček. Je krásne ilustrovaná, ale čo najviac oceňujem, je obsahovo veľmi zaujímavá a obsiahla. Nie je to len príbeh. Detí učí ako triediť odpad, môžu si v knižke sami vyfarbiť obrázky, prejsť cestou malého bludiska a na záver je malý kvíz. Knižku písala mamina dvoch malých detí, presne vedela, ako zachytiť pozornosť detí pri knižke."

Lucia Benediková

fotografka & mamina dvoch detičiek

"Je to výnimočná detská knižka, odhliadnuc od pridanej hodnoty samotných aktivít, ktoré sú skvelé, v sebe obsahuje nie taký ten klasický rozprávkový motív, ale je očarujúco realistická, pričom je tam hneď niekoľko rovín - láska (rodinná, súrodenecká, priateľská, láska k zvieratám), ekologický aspekt - krásne spracovaná dôležitá téma pre malých čitateľov, morálny aspekt - pravda a lož, dôsledky činov, odpustenie, pochopenie, opora v rodina."

PaedDr. Hentrieta Zacharčoková

Učiteľka ZŠ

"Dobrý deň, asi pred polhodinou k nám knizka dorazila a je veľmi pekná . Niečo sme si už prečítali a veľmi veľa podobnosti sme našli s našimi deťmi ,bolo to celkom vtipne zastavovať sa pri vetách a hovoriť im veď to je presne ako ty Jožko /veď to je presne ako ty Jakub."

Kristína Vnenčáková

maminka 2 chlapcov

Milá kniha s pútavými príbehmi o najskvelejšom niekoľkogeneračnom chlapčenskom povolaní, ale nielen o ňom. Sobotňajší program som hlavným hrdinom mierne závidela aj ja o iskričke v očiach mojich chlapcov pomlčím. Malí výmyselníci sa môžu tešiť aj na množstvo úloh, ktoré autorka trefne zapracovala medzi jednotlivé príbehy. Pri jej čítaní som sa neubránila úsmevným spomienkam na naše niekoľkohodinové prechádzky, pri ktorých sme smetiarov sprevádzali s mojimi chlapcami. Mojich veľkáčov kniha zaujala, určite sa zapáči aj vám."

Janka Farkašová

mamina dvoch fešákov, vo voľnom čase sa venuje vývinovej a špeciálnopedagogickej diagnostike, stimulácii a poradenstvu

"Náš mrňous si nového knižného kamaráta Liama ihneď obľúbil! Akoby aj nie, veď okrem sestričky s rovnakým menom, majú spoločné aj to, že sa chcú stať smetiarmi Knižný príbeh je doplnený úlohami, ktoré drobcov nielen zabavia, ale ich naučia veľa nového. Dvaja malí smetiari nie je iba knižka o obľúbenom detskom povolaní - o smetiaroch, ale najmä o detských pocitoch a situáciách, ktorými naši drobčekovia v tom najzraniteľnejšom veku čelia"

Eva Hrašková

Slovenská autorka románov a mamina

"Ďakujeme za milé osobné venovanie do knihy: Dvaja malí smetiari. Synček bol z neho nadšený. Moja recenzia: Príbeh je zaujímavý už len tým, že opisuje chlapčekové nadšenie byť smetiarom v bežných situáciách. Malý čitateľ sa môže ľahko vniesť do role hlavnej postavy - školáčika Liama a precítiť celý príbeh. Popri tom sa naučí veľa hodnotných vecí ako je empatia, zdieľanie radosti a nadšenia, súcit so zvieratami, hľadanie iných možností, atď. Kniha je výnimočná aj tým, že okrem príbehu ponúka aj rôzne aktivity na maľovanie, logické myslenie a pamäť. Pani autorke prajem, aby si táto knižka našla veľa spokojných čitateľov."

Veronika Jurášová

mamina

"Knižka nás zavedie do sveta malého škôlkara, ktorý najviac zo všetkého zbožňuje smetiarov. Zoznámime sa s jeho najlepším kamarátom, sestričkou aj strávime deň so smetiarskou posádkou. Malí čitatelia sa pri príbehoch poučia i zabavia. Pre mňa ako mamku boli ale najdôležitejšie rôzne aktivity, ktoré sú súčasťou knihy. Prostredníctvom nich si deti precvičia farby, povolania, dni v týždni a dokonca aj ako sa správne separuje odpad. Je skvelé, že aj vďaka takýmto knihám a aktivitám, budú naše deti separáciu odpadu považovať za prirodzenú vec od útleho detstva. Knihu odporúčam na príjemné čítanie pred spaním pre škôlkarov aj prváčikov. "

Zuzana Jakubčinová

mamina

"Knižka ponúka veľmi pekne spracovanú tému pre všetkých vášnivých smetiarov a nielen pre nich. Cez milé príbehy, ktoré nie sú zidealizované, že je vždy všetko pekné a dobré, ponúka čitateľom aj iné témy s ktorými sa malí čitatelia skôr či neskôr v živote stretnú. Podáva riešenia ako z daných situácií vykorčuľovať, poukazuje aj na komunikáciu dieťaťa s rodičmi a najmä dôležitosť rodiny v živote dieťaťa. Myslím si, že každý si nájde v knižke aj čosi navyše - decká skvelé aktivity k jednotlivým príbehom a rodičia odkaz medzi riadkami."

Mgr. Barbora Mitterová

Učiteľka ZŠ

"Veľmi sa mi páči téma knihy - Ako učiteľka v montessori škôlke a 1 rok v jasličkách môžem povedať, že táto kniha by sa páčila nielen škôlkarom predškolákom ale aj mojim jasličkárom. Každý deň kontrolujeme ráno okno či neprídu smetiari a aký kôš, v ktorý deň vynášajú. Veľmi ma zaujal spôsob napísania knihy. Že tam vystupujú deti nie zvieratká a je písaná ako reálny príbeh, ktorý si dieťa vie predstaviť. Páči sa mi, že to nie je obyčajná kniha ale má v sebe ukryté zaujímavé aktivity pre deti."

Mgr. Diana Jaroš

Učiteľka v jasličkách i MŠ & mamina

"Veľmi milá interaktívna knižka nielen pre smetiarskych nadšencov. Zakomponovaných do príbehu nájdete kopec rôznych úloh - od omalovánok až po triedenie odpadu pre tých menších čitatelov, no posolstvo o priatelstve a starostlivosti o našu planétu je aktuálne i pre nás, dospelákov."

Soňa Tichá

"Ak aj Váš drobec dychtivo čaká v okne kedy bude môcť zakývať smetiarom, bude touto knižkou určite nadšený tento realistický príbeh malého chlapca, jeho sestričky a nového kamaráta ho navyše hravou formou naučí niečo nové o ekologii, starostlivosti o našu planétu"

Ľubka Štaubertová

mamina